Varukorgen (gå till varukorgen)
Användarmeny

För att hitta rätt direkt så använder du dig av ELFAs artikelnummer i sökfältet nedan.

Länk till ELFAs hemsida

För att hitta rätt direkt så använder du dig av Farnells orderkod i sökfältet nedan.

Länk till Farnells hemsida

För att hitta rätt direkt så använder du dig av RS artikelnummer i sökfältet nedan.

Länk till RS hemsida


   Företagsuppgifter

   Köpvillkor för microkit.se

   Köpvillkor för microkit.se (pdf)
Villkor och bestämmelser för handel via microkit.se
Beställning
Vid beställning över internet träffas avtal om köp först när Micro-Kit Elektronik AB (org.nr. 556425-8209) bekräftat beställningen.



Priser
Priserna på www.microkit.se presenteras exklusive moms om inget annat anges. När du är inloggad så kan du själv välja under "inställningar" om priser skall presenteras med eller utan moms.



Leveranser
Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre.
Information om ev. avvikelser får du i samband med beställningen.

Brev / paket
För brev och paket tillkommer en fraktkostnad på 49 kr (inkl.moms). Våra brev och paket delas normalt ut av brevbärare i din postlåda arbetsdagen efter att Micro-Kit har lämnat in det till Posten.
I de fall försändelsen inte får plats i din postlåda lämnas en avi och du får hämta ut paketet hos ditt postombud.

DPD Företagspaket
Med DPD Företagspaket är ditt paket framme vid företagets dörr innan arbetsdagens slut nästa vardag. Vi tillämpar postens villkor och prislistor.

Läs mer om - DPD Företagspaket

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post alt eller sms. Du har som privatperson alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar.
Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja din beställning, exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.
Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportansvar
Vi ansvarar för transporten från vårt lager till dig. Du ansvarar för transporten och står för returfrakten vid retur till oss.

Ej utlöst order
Löser du inte ut ditt paket debiteras du 159:- för våra kostnader.




Betalning
Du kan välja mellan betalningsalternativen Konto/Kreditkort, Direktbankbetalning via Swedbank och Handelsbanken samt betalning via Bankgiro. För företagskunder med godkänd kreditprövning erbjuds även betalning mot faktura.

Konto/Kreditkort (Visa, Mastercard)
Vi accepterar betalningar från de vanligaste typerna av kort: VISA och Mastercard.
Alla köp kopplas till Payer's säkra betalserver vilket betyder att Dina kortuppgifter endast går till Payer och inlösande bank.
Överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering.
Micro-Kit Elektronik AB tar aldrig del av Dina kortuppgifter vilket ökar säkerheten för dig som kund.

Läs mer om - Payer Financial Services AB

Direktbankbetalning
Via internetbanken hos Swedbank och Handelsbanken har du möjlighet att betala din beställning. Du kommer då att slussas vidare till din bank där du loggar in och genomför din betalning.

Betalning via Bankgiro
Du kan även betala din order via inbetalning till vårt Bankgiro-konto. Din order hanteras först då betalningen blivit synlig hos Micro-Kit Elektronik AB. Detta tar vanligtvis en bankdag.




Garanti
Micro-Kit säljer alla produkter med minst ett års garanti.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. I de fall vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv så debiteras du en testavgift om minst 159 kr (inkl.moms).

Din faktura/kvitto är för enkelhetens skull även ditt garantibevis. Du hittar detta dokument i förpackningen alternativt på utsidan av förpackningen i en plastficka. Förvara ditt garantibevis väl då dokumentet krävs vid utnyttjande av garantin.




Ångerrätt
När du köper varor på internet inom Sverige har du som regel 14 dagars ångerrätt. Det innebär att du har rätt att skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka inom denna period. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.
Ångerfristen börjar när du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från den dag du ingick avtalet.

Viktigt: Observera att ångerrätten inte gäller om det du köper kostar mindre än 400 kronor!

Läs mer om - Ångerrätt och undantag från ångerrätten på "Hallå konsument"

Spara alla kvitton, orderbekräftelser, betalningsöverföringar och liknande så att du kan visa att du har köpt varan och när köpet gjordes. Om du skickar tillbaka ett paket kan du få ett kollinummer. Med hjälp av kollinumret kan du spåra paketet om det kommer bort.

Kunden ansvarar för transporten och står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt, se nedan under rubriken "Så här gör du en retur".

Observera att distansavtalslagen endast omfattar paket som lösts ut! I annat fall debiteras du 159 kr (inkl.moms) för våra omkostnader

Enligt Distansavtalslagen gäller inte ångerrätt, om avtalet avser:
  • En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.
  • En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal. Exempel på produkter som faller inom denna punkt är batterier, kemikalier etc.
  • En vara som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel.

Vid åberopande av ångerrätt köp skall följande fyra punkter uppfyllas:
  • Retur av ESD-känsligt material accepteras endast i samma obrutna orginalförpackningar som de levererades i.
  • Varan ska vara i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej spänningssatt, förstörd eller skadad.
  • Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör såsom manualer, förpackningsmaterial m.m. ska finnas med i returen.
  • Returnera gärna varan i samma produktkartong den levererades i (tillsammans med det medföljande inneremballaget). I annat fall skall varan packas så att den inte skadas.

Så här gör du en retur:
  • Kontakta Micro-Kit Elektronik senast 14 dagar efter att du tog emot din leverans för att erhålla ett returnummer (RMA-nummer).
  • Om din retur väger mindre än 20 kg postar du den via Postens serviceställe.
  • Vid returer över 20 kg krävs en returfraktsedel som vi skickar till din e-postadress. Detta för att Postens serviceställen inte hanterar paket som väger över 20 kg. Betalning för returen sker i detta fall genom justering av det belopp som återbetalas till ditt konto.
  • Tänk på att du har ansvaret för transporten tillbaka till oss. Paketera varan väl. Använd alltid produktkartongen med det avsedda inneremballaget. Tänk därför på att spara denna kartong, åtminstone under de 14 dagar som din ångerrätt gäller.
  • Skicka alltid returen som innehåller värdegods som rekommenderad post. Spara kvittot samt kollinummer!

Micro-Kit förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna.
Micro-Kit kommer ej lösa ut paket mot postförskott.




Reklamation
Att reklamera innebär att du kontaktar säljaren och berättar att du inte är nöjd med en vara eller en tjänst som du har köpt. Du berättar också varför du inte är nöjd.

Tänk på det här
  • För att kunna reklamera varan eller tjänsten ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Du får inte själv ha orsakat felet.
  • Du har rätt att reklamera en vara i tre år efter att du tagit emot den.

Du kan reklamera inom tre år
Du har rätt att reklamera en vara i tre år efter att du tagit emot den. För vissa tjänster har du reklamationsrätt i tio år. En vara kan ha en garanti som är kortare än tre år, men det förkortar inte reklamationstiden.
Det är viktigt att du kontaktar säljaren och berättar om felet så snart som möjligt. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det har skett i rätt tid. Men skälig tid kan även vara längre än två månader.

Du ska bevisa efter sex månader
Det är alltid du som måste kunna visa att varan eller tjänsten faktiskt är felaktig. Under de första sex månaderna efter köpet är det säljaren som ska bevisa att felet inte fanns från början. När det har gått mer än sex månader måste du kunna bevisa att det är ett ursprungligt fel.

Fel vid leverans
Micro-Kit kontrollerar varje försändelse innan den skickas. Skulle varan ändå vara felexpedierad när den levereras så åtgärdar vi det naturligtvis kostnadsfritt.

OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan.
Om det är ett synligt fel vid mottagandet av försändelsen så skall det anmälas direkt till chauffören, kassörskan eller postombudet.
Dolt fel: Anmäls till Micro-Kits Kundservice så snart det är möjligt.




Sekretess, personuppgifter och Cookies

Personuppgifter
I samband med din kundregistrering godkänner du att vi lagrar dina uppgifter.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Micro-Kit Elektronik AB lämnar inte ut dina personuppgifter till tredje part, med undantag från vår samarbetspartner Payer Financial Services AB som hanterar tekniken kring kortbetalningar och direktbankbetalningar.

Läs mer om - Payer Financial Services AB

Cookies på microkit.se
En cookie är en liten textfil som skickas från en webbsida (ex. www.microkit.se) till din dator där den tillfälligt lagras. Micro-Kit Elektronik lagrar ett antal sådana cookies på din dator, vilket även är ett krav för att vår webbsida skall fungera för dig. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet till att logga in eller göra din beställning.




Dokument: Köpvillkor - Micro-Kit Elektronik AB
Dokumentet skapat: 2015-10-02 14:19:00
Version: v1.08 - (yN7kRx)